Charlas y Conferencias

9:30h. – 11:15h.

Sesión 1:

Francisco Roldán
(New York University) “On the Optimal Speed of Sovereign Deleveraging with Precautionary Savings”

Horacio Aguirre (Banco Central de la República Argentina) “Capital and Currency-based Macroprudential Policies: an Evaluation Using Credit Registry Data”

Gastón Chaumont (Pennsylvania State University) Sovereing Debt, Default Risk, and the Liquidity of Emerging Market Bonds”

11:15h. – 11:45h.

Coffee Break

11:45h. – 13:15h.

Sesión 2:

Miguel Braun (Secretario de Comercio de la Nación): "Integración al mundo, competencia y desburocratización: tres pilares de la estrategia económica argentina"

Mauricio Drelichman (University of British Columbia): "The Long-term Consequences of the Spanish Inquisition"

13:15h. – 14:45h.

Almuerzo

15:00h. – 16:30h.

Sesión 3:

Federico Zincenko (University of Pittsburgh): "Identification and Estimation of Cournot Oligopoly with Private Information"

Emilio Depetris Chauvin (Pontificia Universidad Católica de Chile) “One Team, One Nation: Football, Ethnic Identity, and Conflict in Africa”

16:30h. – 17:00h.

Coffee Break

17:00hs. – 18:30hs.

Sesión 4:

Hernán Seoane (Universidad Carlos III de Madrid) “On Overborrowing: Trend shocks and capital controls”

Alejandro Vicondoa (Pontificia Universidad Católica de Chile) “Proxy-SVAR as a Bridge between Mixed Frequencies”

18:30hs. – 19:30hs

Cocktail