Workshop / Seminario Intensivo

Creative Writing Workshop for Beginners

Centro de Escritura Universitaria

Directora: María Marta García Negroni

El Centro de Escritura Universitaria invita a los estudiantes de grado a participar en un taller de escritura creativa en inglés dedicado a explorar técnicas y métodos para desarrollar textos literarios en este idioma. El taller tendrá una duración de 5 semanas a partir del jueves 16 de marzo de 12.30 a 14.

La inscripción puede realizarse vía correo electrónico (mgarcianegroni@udesa.edu.ar) y los cupos son limitados.

“The limits of my language mean the limits of my world.
All I know is what I have words for.”

This five-week workshop is designed to develop your creative skills and confidence to write in the English language.

Through carefully designed exercises, you will explore the basic elements that constitute good writing and work towards creating clear, expressive and engaging prose.

This workshop is an opportunity to take the first steps towards writing compelling fiction. Furthermore, the ability to think and express yourself with clarity will be valuable skills that you can apply to other areas and disciplines.

Weekly assignments and group discussions will help you to refine your craft, strengthen your narrative voice and improve your writing skills in English. Personal tuition and advice will address the writing process.

CV Verónica del Valle

Orador

Verónica del Valle

Mgtr. Verónica del Valle es Licenciada en Comunicación Social de la Universidad Austral y Master of Arts en Escritura Creativa de Kingston University, London, UK. Trabajó para diversas organizaciones internacionales y medios en Inglaterra. Actualmente trabaja como editora para el diario La Nación y como redactora para la revista Ohlalá. CV Verónica del Valle