Workshop / Seminario Intensivo

Creative Writing Workshop - Advanced

Centro de Escritura Universitaria

Directora: María Marta García Negroni

El Centro de Escritura Universitaria invita a los estudiantes de grado a participar en un taller de escritura creativa en inglés dedicado a enriquecer la técnica de escritura en este idioma, pulir el estilo narrativo y desarrollar el pensamiento creativo. El taller tendrá una duración de 5 semanas a partir del jueves 11 de mayo de 12.30 a 14.

La inscripción puede realizarse vía correo electrónico (mgarcianegroni@udesa.edu.ar) y los cupos son limitados.​

My aim is to put down on paper what I see and what I feel in the best and simplest way.”
Ernest Hemingway

This workshop will give you the tools you need to sharpen your writing skills in English in a supportive atmosphere of creative enquiry and peer-to-peer feedback.

Having set your own targets for what you want to achieve in terms of words on the page, you'll leave equipped to finish or polish your story with new confidence and an understanding of what makes a short story great.

Weekly assignments and group discussions will help you to refine your craft, strengthen your narrative voice and understand your audience. Personal tuition and advice will address the writing process.

Mgtr. Verónica del Valle es Licenciada en Comunicación Social de la Universidad Austral y Master of Arts en Escritura Creativa de Kingston University, London, UK. Trabajó para diversas organizaciones internacionales y medios en Inglaterra. Actualmente trabaja como editora para el diario La Nación y como redactora para la revista Ohlalá.

CV Verónica del Valle